הכירו את הזקפה

הכירו את הזקפה

מספר מילים 305

גברים רבים מוטרדים לגבי הזקפה שלהם, לפעמים הם מתקשים להעמיד את הזין ולפעמים להחזיק את הזקפה. אבל מה בעצם גורם לבעיות ומה יכול להעלים אותן?

מהי זקפה

קודם כל שיהיה ברור, אין שום עצם בזין. אם הייתה אז כנראה שזקפה לעולם לא הייתה בעיה. ישנם שני צינורות בעלי מרקם ספוגי וסביבן רקמה עבה.
מה שגורם לזקפה הוא שחרור של חנקן חמצני. הוא זה הגורם להתרחבות כלי הדם. וכאשר כלי הדם מתרחבים, הדם זורם לשם ויוצר את הזקפה.

למה זקפה באה והולכת

זקפה יכולה להופיע בכל זמן, לאו דווקא בזמן שאתם מעוניינים בה. זה יכול להיות כתוצאה מתחושה פיזית, כמו שפשוף אברי המין כנגד המיטה במהלך השינה ואפילו הוויברציות של נסיעה באוטובוס. בנוסף זו יכולה להיות תוצאה של גירוי מחשבתי.
אבל מנגד, שום דבר לא מבטיח לנו כי הזקפה תופיע ו/או תישאר כאשר אנו צריכים אותה. כמו למשל כאשר מבלים בדירות דיסקרטיות בתל אביב והמרכז. נראה שיותר קל להעלים זקפה מאשר לגרום לזקפה, לזה יש לנו מתכון בטוח.

זה הלחץ שמקשה על הזקפה

התרבות שלנו מלמדת אותנו שסקס מחייב חדירה, וזה דבר אשר יכול ליצור לחץ אצל גברים רבים החרדים לגבי הביצועים שלהם. בדרך כלל אחד הלחצים המרכזיים הוא הרצון לשמור את הזקפה אך לא להגיע לפורקן. יש דברים שלא תמיד בשליטתנו, אך כאשר אנו מוטרדים יותר מידי מהנושא, אנו דווקא משיגים את התוצאות ההפוכות.

אך לא רק חרדת ביצועים פוגעת בזקפה שלנו. גם סטרס באופן כללי לא עושה לה טוב. כלומר סטרס אשר מגיע מגורמים חיצוניים שאינם קשורים לפעילות המינית. סטרס גורם למוח לתעדף דברים בצורה קצת אחרת, ואיבר המין הוא לא בראש סולם העדיפויות ברגע זה.
הגוף צריך את הדם במקומות אחרים.

ישנם טיפולים שונים לבעיות זקפה. אך בדרך כלל הבעיה המרכזית היא דווקא הסטרס. עלינו ללמוד להפיג את הסטרס. ולגבי חרדות ביצוע, עלינו לחשוב פחות על הביצועים ויותר להרגיש ולהיות נוכחים ברגע. זה יסייע לזקפה להגיע באופן טבעי. אם ננסה לאלץ את הזין להזדקף, אנו צפויים להשיג את התוצאות ההפוכות.

בלוג סקס מידנייט סאן מאמרים נוספים

ריפוי בעיות זיקפה: הבנת הגורמים והטיפולים היעילים

תפקוד לקוי של זיקפה (ED) הוא מצב שכיח ומטריד המשפיע על מיליוני גברים ברחבי העולם. ידוע גם בשם אימפוטנציה, זה חוסר היכולת להשיג ולשמור על זקפה כי הוא מוצק מספיק…

ריפוי בעיות זיקפה: הבנת הגורמים והטיפולים היעילים

אוננות: הבנת המעשה השנוי במחלוקת, אך הטבעי

אוננות, הידועה גם בשם גירוי עצמי, הנאה עצמית או אוטו-ארוטיות, הייתה נושא לוויכוח ומחלוקת לאורך ההיסטוריה. יש הרואים בכך חטא או מעשה מביש, בעוד אחרים רואים בכך חלק נורמלי ובריא…

אוננות: הבנת המעשה השנוי במחלוקת, אך הטבעי

לחקור את עולם הבלוגים של סקס עבור ויקיפדיה

האינטרנט הפך למכרה זהב אמיתי של מידע, בידור ובניית קהילה, עם אינספור אתרי אינטרנט ובלוגים המוקדשים כמעט לכל נושא שניתן להעלות על הדעת. נושא אחד כזה שצבר קהל מעריצים משמעותי…

לחקור את עולם הבלוגים של סקס עבור ויקיפדיה